izr. prof. dr. Katarina Rojko

E-mail: katarina.rojko@fis.unm.si
Govorilne ure: po dogovoru

Izr. prof. dr. Katarina Rojko je prodekanja za izobraževanje na Fakulteti za informacijske študije v Novem mestu. Pedagoško je angažirana pri 5 obveznih predmetih in določenih izbirnih predmetih na 1. In 2. stopnji študija. Vodi pedagoške projekte, kot je INOVUP.

Associate professor Katarina Rojko, PhD, is vice dean for education at Faculty of Information Studies in Novo mesto. She is pedagogically engaged in 5 compulsory subjects and certain elective subjects at the 1st and 2nd level of study. She leads pedagogical projects such as INOVUP.

3. letnik

Projektni menedžment

Pri predmetu Projektni menedžment (Menedžment projektov*) študentje spoznajo osnove projektov kot časovno omejenih dogodkov z določenimi cilji in viri za izvedbo. Skozi faze projekta se naučijo opredeliti cilje in način izvajanja projektov, spoznajo vrste vodenja projektov ter oblikovanja in delovanja projektnih timov. Pridobljeno znanje uporabijo za razumevanje poslovnih procesov (projekt kot enkratni poslovni proces, projekti pri postopku vpeljave inovacij). Pri tem sta pomembna tudi delovanje projektnega informacijskega sistema in urejena projektna dokumentacija. Študentje poleg aktivne udeležbe na predavanjih in vajah izvedejo še študijo primera z uporabo osnovne programske opreme. Povezava na učni načrt.

ePoslovanje

Elektronske oblike poslovanja so v dobi interneta vsakdanjost, zato predmet predstavi ključne koncepte e-poslovanja, zgodovinski razvoj, stanje, trende in perspektive za nadaljnji razvoj. Študentje spoznajo še poslovne modele v e-poslovanju, vrste in oblike e-poslovanja, oskrbovalne verige za partnerje, e-upravo ter etični vidik in varnost e-poslovanja. Študentje preučijo tudi internetne plačilne sisteme in v praksi uporabijo osnovna orodja za vzpostavitev portalnega modela e-poslovanja. Svoje znanje predstavijo v seminarski nalogi in v poročilih z eksperimentalnih vaj. Povezava na učni načrt.

Raziskovalni praktikum

Cilj predmeta Raziskovalni praktikum je, da študentom poda metodološke temelje in različne veščine, potrebne za izvajanje raziskovalnih projektov na področju informacijskih tehnologij. Tako študentje kot bodoči strokovnjaki tega področja utrdijo svoje znanje življenjskega cikla raziskovanja od izbire teme, oblikovanja vprašanj, iskanja in pregleda literature in virov, pisanja samega raziskovalnega dela, do veščin predstavljanja. Prav tako vedo načrtovati in izvajati raziskovalno delo z uporabo osnovnih raziskovalnih konceptov raziskovalnih metod in tehnik za raziskovanje na področju informacijskih tehnologij, kar pokažejo tudi v seminarski nalogi. Povezava na učni načrt.

Delovna praksa

Delovna praksa omogoči študentom delo v izbrani organizaciji v realnem delovnem okolju. Tako pridobijo praktično znanje in izkušnje v poslovnem procesu podjetja, razvijejo odgovornost, strokovni pristop, samoiniciativnost, občutek timskega dela, uporabijo teoretična znanja in praktične izkušnje pridobljene med študijem ter se seznanijo z osnovnimi dejstvi organizacije. Poleg splošnih značilnosti organizacije ugotovijo, kako v realnosti delujejo informacijski sistemi in oddelki za informatiko, e-poslovanje, baze podatkov, spletne strani, kakšno tehnologijo in programsko opremo uporabljajo, kako je poskrbljeno za varnost in kakovost. Delovna praksa je ocenjena na podlagi ocene mentorja izbrane organizacije in pisnega poročila z zagovorom o sami praksi. Povezava na učni načrt.

3. letnik

Raziskovalni praktikum

Cilj predmeta Raziskovalni praktikum je, da študentom poda metodološke temelje in različne veščine, potrebne za izvajanje raziskovalnih projektov na področju informacijskih tehnologij. Tako študentje kot bodoči strokovnjaki tega področja utrdijo svoje znanje življenjskega cikla raziskovanja od izbire teme, oblikovanja vprašanj, iskanja in pregleda literature in virov, pisanja samega raziskovalnega dela, do veščin predstavljanja. Prav tako vedo načrtovati in izvajati raziskovalno delo z uporabo osnovnih raziskovalnih konceptov raziskovalnih metod in tehnik za raziskovanje na področju informacijskih tehnologij, kar pokažejo tudi v seminarski nalogi. Povezava na učni načrt.

ePoslovanje

Elektronske oblike poslovanja so v dobi interneta vsakdanjost, zato predmet predstavi ključne koncepte e-poslovanja, zgodovinski razvoj, stanje, trende in perspektive za nadaljnji razvoj. Študentje spoznajo še poslovne modele v e-poslovanju, vrste in oblike e-poslovanja, opremo za podporo e-poslovanju, oskrbovalne verige za partnerje, e-upravo ter etični vidik in varnost e-poslovanja. Študentje preučijo tudi internetne plačilne sisteme in v praksi uporabijo osnovna orodja za vzpostavitev portalnega modela e-poslovanja. Svoje znanje predstavijo v seminarski nalogi in v poročilih z eksperimentalnih vaj. Povezava na učni načrt.

Projektni menedžment

Pri predmetu Projektni menedžment študentje spoznajo osnove projektov kot časovno omejenih dogodkov z določenimi cilji in viri za izvedbo. Skozi faze projekta se naučijo opredeliti življenjski cikel projekta, projektno organizacijo, procese projektnega vodenja, strukturirano členitev dela, mrežni diagram in analizo kritične poti, tehnike ocenjevanja stroškov in proračuna projekta, spremljanje projekta, projektna tveganja. Pridobljeno znanje uporabijo za razumevanje poslovnih procesov (projekt kot enkratni poslovni proces, projekti pri postopku vpeljave inovacij). Študentje poleg aktivne udeležbe na predavanjih in vajah izvedejo še študijo primera z uporabo osnovne programske opreme. Povezava na učni načrt.

3. letnik

Raziskovalni praktikum

Cilj predmeta Raziskovalni praktikum je, da študentom poda metodološke temelje in različne veščine, potrebne za izvajanje raziskovalnih projektov na področju informacijskih tehnologij. Tako študentje kot bodoči strokovnjaki tega področja utrdijo svoje znanje življenjskega cikla raziskovanja od izbire teme, oblikovanja vprašanj, iskanja in pregleda literature in virov, pisanja samega raziskovalnega dela, do veščin predstavljanja. Prav tako vedo načrtovati in izvajati raziskovalno delo z uporabo osnovnih raziskovalnih konceptov raziskovalnih metod in tehnik za raziskovanje na področju informacijskih tehnologij, kar pokažejo tudi v seminarski nalogi. Povezava na učni načrt.

Delovna praksa

Delovna praksa omogoči študentom delo v izbrani organizaciji v realnem delovnem okolju. Tako pridobijo praktično znanje in izkušnje v poslovnem procesu podjetja, razvijejo odgovornost, strokovni pristop, samoiniciativnost, občutek timskega dela, uporabijo teoretična znanja in praktične izkušnje pridobljene med študijem ter se seznanijo z osnovnimi dejstvi organizacije. Poleg splošnih značilnosti organizacije ugotovijo, kako v realnosti delujejo informacijski sistemi in oddelki za informatiko, e-poslovanje, baze podatkov, spletne strani, kakšno tehnologijo in programsko opremo uporabljajo, kako se postavi aplikacije, kako je poskrbljeno za varnost in kakovost. Delovna praksa je ocenjena na podlagi ocene mentorja izbrane organizacije in pisnega poročila z zagovorom o sami praksi. Povezava na učni načrt.

Izbirni predmeti

Menedžment projektov

Pri predmetu Menedžment projektov študentje spoznajo osnove projektov kot časovno omejenih dogodkov z določenimi cilji in viri za izvedbo. Skozi faze projekta se naučijo opredeliti cilje in način izvajanja projektov, spoznajo vrste vodenja projektov ter oblikovanja in delovanja projektnih timov. Pridobljeno znanje uporabijo za razumevanje poslovnih procesov (projekt kot enkratni poslovni proces, projekti pri postopku vpeljave inovacij). Pri tem sta pomembna tudi delovanje projektnega informacijskega sistema in urejena projektna dokumentacija. Študentje poleg aktivne udeležbe na predavanjih in vajah izvedejo še študijo primera z uporabo osnovne programske opreme ter spoznajo postopke prijave projektov za koriščenje sredstev EU. Povezava na učni načrt.

2. letnik

Magistrski raziskovalni seminar

Študentje se pri predmetu pripravijo na izvedbo raziskovalne naloge za potrebe magistrske naloge. Izvedejo zapletenejšo raziskavo za rešitev kompleksnejšega družboslovnega teoretičnega ali empiričnega problema, skozi katero poglobijo in kritično ovrednotijo do sedaj pridobljena teoretična in metodološka znanja (oblikovanje raziskovalnih vprašanj in hipotez, konceptov in teorij, izbor raziskovalnih strategij, organizacija in izvedba raziskovalnega projekta, interpretacija kompleksnih rezultatov in prenos v prakso). Preverijo tudi svoje sposobnosti iskanja podatkov po bibliografskih bazah in bazah podatkov ter zmožnost prepoznavanja rešitev za teoretični problem oziroma oblikovati predloge za reševanje kompleksnejših empiričnih problemov. Povezava na učni načrt.

Skip to content