Naša fakulteta je bila na razpisu ERASMUS-JMO-2024-HEI-TCH-RSCH uspešna pri prijavi Jean Monnet Chair ‘Inclusive Communities for European Industry 5.0 IC4EU. Projekt sofinancira Evropska izvajalska agencija za izobraževanje in kulturo (EACEA) v okviru Evropske komisije.

Vodja projekta prof. dr. Tea Golob ob tem poudarja, da je namen projekta slediti najnovejšim trendom, vpogledom in razvoju na področju Evropske industrije 5.0 ter jih vključiti v pedagoški proces, raziskovalne aktivnosti in številne dogodke, ki bodo spodbujali dialog in sodelovanje med akademskim svetom in relevantnimi družbenimi akterji, kot so oblikovalci politik, gospodarstvo in civilna družba.

V oktobru že začnemo s prvimi pedagoškimi aktivnostmi pri predmetu Raziskovalna metodologija. Prav tako se bo katedra predstavila na 17. Slovenski družboslovni konferenci, kjer bo prof. dr. Tea Golob obravnavala vlogo akcijskega raziskovanja v razumevanju Industrije 5.0 in spodbujanju njenega razvoja. Pomembno vlogo pri tem bo imelo tudi vključevanju študentov v raziskovalni proces.

Jean Monnet katedra IC4EU obravnava evropsko industrijo kot večdimenzionalni koncept, ki omogoča zagotavljanje družbene blaginje, ki presega zgolj gospodarsko rast in linearni razvoj. Izhaja iz potreb, poudarjenih v dokumentu Industrija 5.0 – K trajnostni, na človeka osredotočeni in odporni evropski industriji (2021) in se odziva na pereče vprašanje, poudarjeno s strani Evropskega generalnega direktorata za raziskave in inovacije: kako omogočiti pospešitev dvojnega zelenega in digitalnega prehoda, kar bi privedlo do bolj trajnostne in odporne družbe in gospodarstva – industrija pa velja za enega ključnih dejavnikov tega dvojnega prehoda.

Katedra namerava okrepiti interdisciplinarne EU študije, ki obravnavajo trajnostne, na človeka osredotočene in odporne evropske industrije ter s tem povezano vlogo digitalnega razkoraka in pomanjkanja digitalnih spretnosti. Namen aktivnosti katedre je ponuditi inovativna izobraževalna orodja (odprto učenje, soustvarjanje učnih gradiv, virtualne učilnice), ki se jih lahko uporabi tudi drugje po Evropi, in posledično izboljšati trajnostne kompetence, opredeljene v GreenCompu –  Evropski okvir trajnostnih kompetenc (EC, 2022).

S poudarjanjem pomembne vloge evropske notranje kohezije želimo prispevati k ozaveščenosti o dolgoročni viziji digitalne politike EU za trajnostno in konkurenčno industrijo in vodilni vlogi EU na tem področju v svetu.

Skip to content