V torek, 19. septembra 2023, je Matej Barbo uspešno zagovarjal doktorsko disertacijo z naslovom  »Vpliv opozorilnega sistema za zaviranje v sili za motoriste na prometno varnost – hibridni pristop z uporabo sistemske dinamike in agentnega modeliranja«

Komisijo za zagovor sta sestavljala izr. prof. dr. Borut Lužar in doc. dr. Urška Fric.

Doktorsko disertacijo je izdelal pod mentorstvom izr. prof. dr. Blaža Rodiča.

Povzetek doktorske disertacije:

V državah EU vsako leto umre več tisoč voznikov in sopotnikov enoslednih motornih vozil oz. vozil PTW (angl. PTW, Powered Two-Wheeler). Kljub velikemu tveganju za nastanek poškodb in izgubo življenja je raziskav s tega področja relativno malo. Razvoj in prodor varnostnih elementov v segment vozil PTW napreduje relativno počasi, hkrati pa ostaja motorno kolo za izgubo življenja najbolj tvegano prevozno sredstvo na prevoženi kilometer. Del nesreč predstavljajo naleti, tj. trki drugih vozil v vozilo PTW od zadaj. V okviru doktorske disertacije predstavljamo hibridni, tj. večmetodni simulacijski model, ki omogoča simulacijo okoliščin, v katerih prihaja do naletov zasledujočih vozil na vozila PTW. Z uporabo predstavljenega modela podajamo oceno vpliva ESS in RECAS sistema za motorna kolesa znotraj prometnega sistema Evropske unije na zmanjšanje števila prometnih nesreč in njihovih posledic ter s tem potencialnega doprinosa k uresničitvi EU strategije Vision Zero: »zmanjšati število smrtnih žrtev na evropskih cestah na skoraj nič do leta 2050«. Obravnavani ESS in RECAS sistem MEBWS (angl. MEBWS, Motorcycle Emergency Braking Warning System) je bil razvit na Fakulteti za informacijske študije v Novem mestu in patentiran. Rezultati simulacij na podlagi podatkov o prometnih nesrečah v EU so pokazali, da bi se pri 100-odstotnem prodoru sistema MEBWS skupno število naletov zmanjšalo za 29,50 %, kar na osnovi referenčnih stroškov prometnih nesreč v EU predstavlja prihranek v vrednosti 43.145.172 €. Z vklopljenim sistemom MEBWS se je število prometnih nesreč pri simulacijskem scenariju Moto, normal drive zmanjšalo za 33,15 %, pri simulacijskem scenariju Moto, emergency stop za 27,76 %, pri simulacijskem scenariju Moto, not moving pa za 28,76 %. V primerih, ko nesreče zaradi počasne reakcije zasledujočega voznika ali zelo visoke relativne hitrosti vozil ni bilo mogoče preprečiti, je sistem MEBWS prispeval k zmanjšanju relativne hitrosti ob trku. Pri predpostavki, da je teža poškodb proporcionalna s količino sproščene kinetične energije, je sistem MEBWS omogočil zmanjšanje posledic nesreče oz. resnosti poškodb do 11,198 %.

Iskrene čestitke!

Skip to content